Jump to content

Ill Wind


Lacatus

Recommended Posts

1 hour ago, @li said:

Batteria in primo piano se nn c'è in Identikit son sorda 

 

ps capisco il vostro punto ma secondo me ha ragione Kid max e comunque nn è più distante da amsp di ful stop

No no, questa è in mood con il resto del disco [quantomeno con alcune tracce portanti] mentre Ful Stop è fuori contesto quanto Burn The Witch.

 

A posteriori io avrei eliminato dal disco Burn The Witch, Ful Stop e True Love Waits [che comunque adoro, ma che percepisco come qualcosa che è a parte].

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

L'ho ascoltata 3 volte stamattina, a me piace tantissimo. Piu' di Spectre (e non ritiro la bestemmia).
Ricorda Spectre per il cantato di Thom secondo me, e nulla piu'.

Batteria e basso :wub:

Adesso mi sto imbestialendo che non va il wi-fi in ufficio e non la posso sentire .. che nervi!

 @@li fara' la stessa fine di Glass Eyes ... spetta che te la canta Thom l'hanno prossimo e vedi come ti piace! questa pero' e' canzone da occhio sguercio non da occhio languido :D 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, LiveAirSpace said:

 

 @@li fara' la stessa fine di Glass Eyes ... spetta che te la canta Thom l'hanno prossimo e vedi come ti piace! questa pero' e' canzone da occhio sguercio non da occhio languido :D 

mi mangio il cappello come rockerduck se la fanno dal vivo. per me fa la stessa fine di (ahime') the Butcher.

senza tastie-rozza potrebbe anche quasi piacermi. quel synth demmerda gia' nn lo sopportavo per tutti i 6 minuti di supercollider e mi rovina tutto :D

 

p.s. e comunque doveva arrivare il giorno che lacatus mi rubava la password ;)

Link to comment
Share on other sites

Invece io più ci penso e più dico fottesega dell'ordine delle canzoni, in questo disco.

È bello frammentato come HTTT, ma a differenza di quest'ultimo invece che rappresentare la frammentazione dell'io post 9/11 etc. è una frammentazione più calda, a spirale, liquida, a specchio, proustiana quasi. I ricordi etc. La trama della vita che non potrà mai essere formalmente chiusa insomma. 

Link to comment
Share on other sites

Mi piace il suo non imporsi

con la grandeur shaped pool non c'entra molto

 

per me la cuginetta di twisted words.

I sintazzi:wub:

Un album così "chill" sarebbe interessante per loro

 

ps. bossa nova ma appena accennata (l'ho scritto anche io), non esageriamo. 

pps. che vuol dire batteria in primo piano?

Link to comment
Share on other sites

NME Review

 

You can see why Radiohead might have chosen not to put ‘Ill Wind’ on the standard version of this year’s ‘A Moon Shaped Pool’. Unveiled today as part of the ‘AMSP’ Special Edition, it’s a deceptively simple track whose various strengths can be found on several other ‘AMSP’ songs. Perhaps the band thought those bases have been covered elsewhere; ‘Ill Wind’ could have felt like repetition had it been part of the standard release.

Like ‘Daydreaming’, ‘Ill Wind’ swirls into an almost overwhelming mass of harmonious sound – the kind of spacey stuff that makes you start pondering higher powers – but rather than being in unison, ‘Ill Wind’’s are counterpoint melodies that drift over each other like debris in an eddy. But, with its acoustic fingerpicking and samba rhythms, you could also compare it to ‘Present Tense’. And its vaguely threatening imperatives (“Keep your distance / Then no harm will come … Keep your cool / Do not give into emotion”) are rather like the doom-laden narrative of ‘Burn The Witch’. 

Equally, it’s chock-full of very synthy synths, which aside from ravey centerpiece ‘Ful Stop’ don’t have much of a presence on Radiohead’s ninth album. ‘AMSP’’s digital aspects are memorable mainly for sounding so organic and unobtrusive – encapsulated best by the swirl of glittering synths on ‘Daydreaming’, which supplement rather than overshadow that track’s sweeping strings and piano. ‘Ill Wind’’s are so effective precisely because they sound so alien. As they tumble over each other in the song’s outro, they sound like freaky dismissal music from a church service in outer space.


Read more at http://www.nme.com/blogs/nme-blogs/radioheads-ill-wind-track-review?utm_source=facebook&utm_medium=social#bOAVHJQBr7poXUQz.99

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...